Tuesday, August 4, 2009

Dengan nama Tuhan yang maha pemurah lagi maha penyayang..
Bukankah Kami telah melapangkan dadamu?
Dan telah Kami ringankan bebanmu yang berat?
Yang membebankan tanggunganmu?
Dan Kami memuliakan sebutan namamu?
Maka sesungguhnya disamping kesukaran datanglah kesenangan..
sesungguhnya disamping kesukaran datanglah kesenangan..
Apabila engkau telah selesai (mengerjakan sesuatu amal soleh)
maka berusahalah (mengerjakan sesuatu amal soleh yang lain)..
Dan kepada Tuhanmu sahajalah engkau memohon..
and this the translation of surah Al-Inshirah ..ayat dari the ultimate life guidance, the Quran ni boleh bagi relief bila tengah susah hati sampai gigit jari, bila kepala tengah kusut serabut dengan probs, bila marah tak hengat dunia, bila datang the unpleasant and unexpected things macam durian runtuh, bila rasa sedih sampai tak reti nak luah kat siapa-siapa..by reading this ayat..sure segala kusut serabut insyaallah hilang..entah la..kadang-kadang bila tengah tension tahap tak hengat aku tau marah, jerit..bising..dah tak hengat nak bersyukur langsung..shame on me! dah sedih..tak reti aku nak pikir apa dah..that's why bila marah aku prefer diam..takut tercakap something yang boleh buat orang kecik hati..nak pujuk balik bukannya aku reti..dah hati aku made of kayu jati, batu konkrit..dah siap pasang norton anti-jiwang lagi..emm..entah hapa-hapa entah aku mengarut! aku rasa sekarang my body je in Ipoh but my mind going somewhere else..maybe dah sampai Zimbabwe..haiyee..kenapa ye rasa sangat susah hati?? rasa nak hentak kepala kat meja je..hish! apa entah aku ni..rasa tak puas hati pun ada..tatau nak describe what i really feel right now..yang penting aku tak terasa happy sampai nak melompat..bukan jugak sedih..marah lagi la tak..emm..maybe risau kot..rasa melancholic..uhuuuuuuuuu..rasa mau mengadu buat pillow talk pun aku tak reti pasal aku pun tak sure..dah! dah! think of happiness!! rasa mau makan choc bars banyak-banyak..boleh bagi hormon stabil sket..okie Bitbit..stop thinking about that and throw it into dustbin! emm..boleh ke?? orait..cuba try test la..hallaaa..duduk sorang-sorang ni failed la kalau tak emo..hishh..apsal la susah sangat..takpe..takpe..layan lagu rock leh headbanging kasik semua yang tepu dalam otak tu kuar..kira probkiller jugak la..yup!pasti boleh! NO, no way..but yes way! Allah always by my side~~~

0 comments:

Post a Comment