Tuesday, August 25, 2009

LeT's HeLp tHeM!




aku terjumpa satu website..www.muslimhiphop.com..bila aku tengah busy seeking lagu..nak cari lagu hard rock terjumpa pulak website tu..hahahaha..boleh pulak ye..ada eh..nasheed hiphop version orang western..tatau pun..aku tak dengar nasyid la..yup! betul! tapi lagu-lagu kat muslimhiphop not bad la..sami yusuf, mecca2medina dan banyak la lagi..pergi dengar sendiri..hahahahaha..pastu ada link pasal mereka-mereka di atas..berair mata aku tengok..kesian kan mereka..people are suffering all over the world..Pakistan, Palestine, Africa, Chechnya..dengan tak cukup makan..takde tempat tinggal..no family, no relatives..berpenyakit..non-stop war..they suffer alot! dengan sedekahkan seringgit dua..takde effect pun kat kita..but it would change their lives! aku benci la orang yang sombong, ego, show off dengan harta benda dorang..sorry to say la..duit bukan boleh bawak pergi bila mati pun..tapi betul hapa..orang buta kat tepi jalan tu..ada orang nak bagi sedekah..lalu pastu buat-buat tak nampak je..aku selalu lalu kat jejantas kat Kota Raya on my way to Pudu..selalu nampak sorang makcik chinese look alike tapi dia malay, bertudung, berbaju kurung dan buta duduk mintak sedekah kat tengah-tengah jejantas tu..tak kira la hujan ke, tengah hari panas ke..nak dekat maghrib pun dia still duduk situ sorang-sorang..tatau la siapa yang bawak dia kat situ..kesian la weyhh..kalau ada seringgit pun dalam poket sure rezeki tu aku bagi kat dia..bukan mau cakap hati aku sangat baik..tak pun! banyak je buat jahat..tapi atas dasar sesama muslim dan dia pun tak berkemampuan aku sedekah la..tak salah pun kan..pernah sekali ada sorang minah Indon kot..dengan pakai baby T, jeans skinny, free haired..lalu depan makcik tu..pastu dia patah balik sebab mau bagi sedekah kat itu makcik..baik kan dia? emm..betul la don't judge a book by its cover! seriously aku tak expect pun minah tu bagi sedekah kat makcik tu dengan gaya dia macam tu..hahahaha..jahatnya aku..diakui my bad! dah la..tak mau melalut..penat type benda out of topic..hahahaha..cut the crap! apa-apa pun..do good, be good..Insyaallah you'll be rewarded..God is great! may Allah bless~~


0 comments:

Post a Comment