Wednesday, July 15, 2009

aNsWer mE!


Have you ever wondered which hurts the most?
Saying something and wishing you hadn't?
or saying nothing and wishing you had?
...emm..i guess benda yang paling penting la paling susah to say rite??
what if kalau kita benci kat orang..are you dare to say right in front of that person yang kamu benci dia?macam sarcastic je kan..but if we hide the feelings nampak sangat kita hipokrit..no!no!no!aku pun tak nak dilabel sebegitu..tapi aku ada simptom susah-nak-buka-mulut-bila-marah..that means aku prefer buat pekak dan bisu je bila aku tengah hangin..sampai ada yang tidak berkenaan pun agak terasa dengan aku..well, aku ada sebab buat macam tu..bila tengah marah, anything boleh jadi..kang aku tercakap ayat tersarcastic ke..aku pergi maki hamun orang ke..kang tergaduh susah pulak..so just keep it silent je la..not fair for everyone but janji takde prob in future..happy ending~~
and what about..bila kita suka..sayang..chenta kat orang??are you dare to say right in front of that person that you love him/her?whoaaaaa..berani gila kalau ada orang buat macam tu..aku surrender dulu..baik remain silent..tercakap kang tak pasal2 malu nak keluar rumah..cakap kat family takpe lagi..ni kalau cakap kat crush ke..orang yang kita admire dari jauh ke..kan haru..aku ada terbaca an article pasal a guy who afraid to confess kat girl yang dia admire la..one day girl tu accident and passed away..mamat tu frust gila bila dapat tahu yang girl tu pun ada hati kat dia bila one of that girl's family member bagi mamat tu baca diary girl tu..girl tu pun sama jugak tak berani nak confess..haiyee..sudah terlambat..that's why la orang tua cakap..jangan tunggu lama-lama..kalau melepas siapa yang rugi..diri sendiri jugak..kadang-kadang cakap dorang tu betul jugak..orang dah banyak experience..heee..
so..moral of the story..jangan la membenci orang kalau tak nak orang benci kita..unless ada reasons untuk kita nak benci orang tu (ikut experience aku ada la jugak..heeee)..dan..jangan la senang-senang nak ucapkan rasa sayang..chenta..suka..whatsoever..kalau diri sendiri pun tak pasti perasaan tu..kan susah kalau ada salah faham..anyway sayangi diri sendiri sebelum menyayangi orang lain..may Allah bless~~

0 comments:

Post a Comment