Wednesday, July 15, 2009

Deja Vu..!


Pernah tak rasa deja vu?? Deja vu tu macam perasaan kita pernah experience situation yang kita alami sekarang..ngee..macam mana nak explain eh..just read the story la..later you catch it sendiri ye..heeee..aku pernah experience ni..quite sometimes..first time memang rasa cuak..tapi takde apa pun..okie dokie straight to the point..time aku balik skool dulu dengan buddy aku..kitorang jalan kat jalan yang sama,waktu yang sama,cakap benda yang sama..sampai orang yang pass by kitorang pun orang yang sama..aku rasa yang benda-benda tu semua repeat banyak kali..in alternate days..sampai satu hari aku ada cakap kat member aku tu.."eh,rasa macam kita dah lalu jalan ni hari tu kan? time pun sama..bukan aku dah cakap pasal benda ni ke dulu?"..member aku tercengang je dengar..time tu aku ingat aku ada mental disorders..tak tau la schizo ke..maniac ke..bipolar ke..seriously cuak la time tu..balik rumah siap story kat adik-adik aku..alih-alih dorang pun buat muka blur jugak..tak paham..heee..sampai la one day aku terbaca satu article pasal deja vu..aku kan suka membaca..heh! and ada la banyak kali punya experience..emm..kat college pun..satu hari aku tengah lepak kat bench kat depan 7Eleven sambil makan ice cream..ada satu aunty datang duduk sebelah..aku toleh..eh,aku kenal la aunty ni..pastu aku tanya dia.." aunty bukan dah discharge ward ke?datang follow up ye ?? "..pastu aunty tu muka berkerut tengok aku..dia jawab balik.."saya tak pernah masuk ward..datang sini jaga husband..first time mari.." aku pun terdiam la..malu pun ada..tapi serious pernah tengok aunty tu kat ward yang aku pernah posting..ahh..biarkan la..orang cakap let bygones be bygones..heeeee~

..aku teringat pulak discussion aku dengan member aku..discussion la sangat..heh! dia pernah cakap..sebenarnya kita dah pernah tengok dah jodoh kita tapi kita yang tak perasan..entah-entah terjumpa bila shopping kat mall ke..naik tren sama ke..orang tu pass by kat tepi kita ke..pernah terlanggar ke..haiyee~..pernah satu skool,satu college ke..kawan baik ke..member sekampung ke..relative jauh ke..mana la tau kan..until the day kita terima proposal orang..yang guys pulak the day propose orang..tak gitu? dah kahwin esok mula la bukak cerita lama..rupanya satu skool la..rupanya dulu jiran sebelah rumah la..pernah main sorok-sorok time kecik-kecik dulu la..macam-macam la..heee..betul la orang cakap jodoh tak ke mana..

and the moral of the story is..kalau ada orang senyum kat kita kat mana-mana la..tegur kita ke..jawab la elok-elok..senyum la balik..senyum kan satu sedekah..dapat pahala woo..and maybe orang-orang tu pun rasa dejavu bila jumpa kita..entah-entah jodoh kita mana la tau kan..heeeeee~~ and only Allah knows..

0 comments:

Post a Comment